شبیه سازی پیشرانه خودرو در شرکت Musashi

شرکت قطعه سازی ژاپنی Musashi در حال تولید نسل بعدی پیشرانه های وسایل نقلیه الکتریکی است. این شرکت برای سرعت بخشیدن به زمان توسعه محصول و افزایش کیفیت آنها، نرم افزار Simulia در پلتفرم مدیریت چرخه عمر محصول 3DExperience را برای انجام شبیه سازی ها انتخاب کرده است.
این شرکت با آینده نگری ویژه خود، تشخیص می دهد که روزی وسایل نقلیه الکتریکی (موتور های الکتریکی)، موتورهای احتراق داخلی را تحت الشعاع قرار می دهند پس باید خود را برای زمان وقوع این تغییر آماده کنند.

 

 

هدف این شرکت حفظ موقعیت پیشروی خود در صنعت تولید محصولات پیشرانه منحصر به فرد و افزایش نوآوری در محصولات برای نسل فعلی و اتومبیل های نسل آینده است.

هیروشی اوتسوکا، مدیر عامل شرکت موساشی اظهار داشت:

 

“اتومبیل ها در دوره تحول بزرگی قرار دارند. همانطور که تغییرات عمده ای در برقی سازی و اتصالات خودرو رخ میدهد، قطعاتی که برای اتومبیل های معمولی و اتومبیل های جدید مهندسی می شوند نیز تغییر می کنند.

تقاضا برای گیربکس های سنتی کاهش می یابد، اما سایر قطعات موتور مانند جعبه دنده که یکی از تخصص های ماست به حیات خود ادامه می دهند. به همین دلیل ما قصد داریم چرخ دنده هایی را که در عصر خودروی الکتریکی مورد نیاز است، تولید کنیم. ما می خواهیم به تأمین کننده شماره یک در دنیای انتقال نیرو، پیشرانه، چرخ و دنده و سایر مواردی که در آنها برتری داریم، تبدیل شویم.”

 

واحد مهندسی شرکت موساشی، با استفاده از CATIA برای طراحی و مهندسی و SIMULIA برای شبیه سازی واقعی در بستر سیستم 3DExperience، در هر مرحله از فرآیند تولید تغییراتی را در طراحی محصول جدید ایجاد کرده و از آزمایش و شبیه سازی مجازی Simulia برای تأیید جزئیات قطعه استفاده می کنند.

به عنوان مثال بررسی اطلاعات مانند اعوجاج سوراخکاری، سختی خمش، توزیع بار، زمینه های تنش و عوامل خستگی مواد که همگی نیاز به نمونه های اولیه فیزیکی و آزمایشات متعدد دارند با استفاده از این سیستم کاهش یافته روند توسعه تسریع شده است.

داستان موفقیت این شرکت در استفاده از سیستمهای PLM را در اینجا مطالعه نمایید.

پخش ویدیو

مطالب مرتبط