سیستمهای PLM در شرکت مهندسی عمران DASAN

دولت کره جنوبی در سال 2020، برنامه توسعه ملی خود در رابطه با فناوری های ساختمانی و عمرانی را در دو مرحله راه اندازی سیستم ساخت و ساز عمرانی هوشمند تا سال 2025 و سپس، خودکار سازی ساختمانها تا سال 2030 اعلام نموده است که بر اساس این برنامه شرکت های عمرانی و ساختمانی باید خود را به فناوری های روز مانند محاسبات ابری، مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)، اینترنت اشیا (IoT)، Big Data، پرنده های بدون سرنشین و انواع روبات ها برای تغییر نحوه مدیریت پروژه های ساختمانی مجهز نمایند.

اجرای این برنامه باعث شده که تحولات بسیار بزرگی در فناوری های مرتبط با مهندسی عمران و شرکتهای مشاور در حال وقوع باشد.

شرکت مهندسی مشاور DASAN یکی از شرکتهای پیشرو در ارائه خدمات برنامه ریزی، طراحی و مدیریت ساخت در زمینه حمل و نقل جهانی، منابع آب، محیط زیست، انرژی و عمران شهری میباشد که برای رسیدن به اهداف خود، پلتفرم 3DExperience به عنوان سیستم PLM و BIM و نرم افزار طراحی CATIA را انتخاب نموده است.

به گفته Hae-Kyoung Lee مدیر عامل مجموعه DASAN، استفاده گسترده از نرم افزار BIM به ما این امکان را می دهد تا نتایج دقیق تر و با کیفیت تری در زمینه طراحی و مدیریت ساخت بدست آوریم. فناوری پیشرفته با ایجاد محصولات با کیفیت بالاتر، نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده به مشتریان ما ایفا می کند.

 

به گفته مدیر واحد طراحی DASAN، هم اکنون بیش از 90 درصد شرکتهای طراحی عمران همچنان از ابزارها و تکنولوژیهای طراحی 2 بعدی استفاده میکنند، در صورتی که این روش منسوخ شده و کارایی لازم را ندارد. از آنجا که نقشه های دو بعدی را نمیتوان در حالت سه بعد مشاهده کرد، این مسئله اغلب منجر به خطاهای طراحی، عدم انسجام، تداخل و محاسبات اشتباه بین نقشه ها شده و اعمال تغییرات در طرح ها در هر مرحله از فرایند، طول مدت ساخت را افزایش داده و بودجه پروژه را هدر میدهد.

اما ما با انتخاب پلتفرم توسعه 3 بعدی 3DExperience، مزایای بسیار مهمی را در اجرای موفقیت آمیز طراحی اتوبان Yangpyung-Icheon به دست آوردیم که از جمله میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از انواع الگوهای طراحی (Design Template) برای تسریع کار.
  • استفاده از امکانات ENOVIA برای مدیریت یک پروژه بزرگ.
  • ایجاد ارتباطات راحت تر بین شرکت مشاور، تامین کنندگان و مشتری.
  • ایجاد تجسم عینی از پروژه برای مشتری و جلب نظر وی قبل از اجرا.
  • مدیریت دانش و ایجاد و حفظ انواع کتابخانه، کاتالوگ و غیره برای استفاده مجدد در پروژه بعدی.

 

داستان موفقیت این شرکت در استفاده از سیستمهای PLM را در اینجا مطالعه نمایید.

 

مطالب مرتبط